ویروس COVID ‐ 19 ، که معمولاً با نام Coronavirus شناخته می شود ، به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شده است که ویروس را به سرعت در سراسر جهان گسترش می دهد. ضد آب بودن سطوح و شستن دستان مادر مبارزه با COVID 19 so بسیار مهم است. یک منطقه که ممکن است برخی از مردم از آن غافل شوند ، ماشین آنهاست. فضای داخلی وسایل نقلیه معمولاً شامل انواع مختلفی از سطوح و مواد است که شامل پلاستیک ، شیشه ، فلز و لاستیک است. Coronavirus می تواند تقریباً 3 روز در سطحی مانند پلاستیک و فلز زنده بماند ، بنابراین افرادی که ممکن است به محل کار خود رفته و از وسیله نقلیه خود استفاده کنند در معرض خطر انتشار ویروس به عزیزان هستند. هیچ وقت تمیز کردن وسیله نقلیه خود در امنیت خود و اطرافیان بسیار مهم نبوده است. به این فکر کنید که روزانه چند قسمت از اتومبیل خود را لمس می کنید ، دستگیره های درب به داخل و خارج ، فرمان ، دکمه های کنترل و غیره. از آنجا که فضای داخلی اکثر اتومبیل ها متفاوت است ، استفاده از محصولات و تکنیک های مناسب برای ضد عفونی صحیح وسیله نقلیه خود مهم است.در اینجا نکات مفیدی در مورد بهداشت خودرو برای کمک به مبارزه با گسترش Coronavirus آورده شده است.

وسیله نقلیه خود را پاک کنید

شما باید به طور مرتب داخلی ماشین خود را تمیز کنید ، ترجیحاً با دستمال مرطوب ضد عفونی کننده. همه سطوح اصلی را از بین ببرید ، این شامل فرمان ، دستگیره درب در داخل و خارج ، دکمه های متداول و پدهای صفحه لمسی است. قبل و بعد از سفر ، همه مناطق را ضد عفونی کنید و از این طریق اگر با کسی سفر می کنید یا به کسی آسانسور می دهید. یک ماده ضد عفونی کننده 70 درصد الکل باید کافی باشد. این ایده خوبی است که از همان راه حل تمیز کردن برای پاک کردن صندلی ها ، آرماتورها ، بوت و قسمت بیرونی خودرو استفاده کنید.

از هر نوع پراکسید هیدروژن یا سفید کننده استفاده نکنید زیرا این امر به فضای داخلی وسیله نقلیه شما آسیب می رساند. اگر هیچگونه دستمال مرطوب کننده ضد عفونی کننده الکلی ندارید ، به جای آن از صابون و آب استفاده کنید ، به مدت 20 ثانیه صابون را رها کنید و سپس پاک کنید.

هنگام سوخت گیری خودرو خود از دستکش استفاده کنید

هنگام سوخت گیری وسیله نقلیه خود ، از پوشیدن دستکش برای جلوگیری از آلودگی سایر رانندگان وسایل نقلیه در نظر بگیرید. بهتر است مخزن خود را به طور کامل پر کنید تا تعداد بازدیدهایی که به پمپ بنزین می کنید کاهش یابد. هنگام انجام پرداخت ، توصیه می شود از پرداخت بدون تماس استفاده کنیم. ضد عفونی کننده دست را در ماشین خود حمل کنید تا بعداً ضدعفونی کننده دستان خود باشید. برخی از پمپ بنزین ها دارای دستکش یکبار مصرف هستند که می توانید هنگام پر کردن وسیله نقلیه خود آنها را بپوشید.

ماشین خود را هوور کنید

حصیر کف کف خود و اطراف آن وسایل نقلیه را مهم کنید زیرا این احتمال وجود دارد که باکتری ها و کثیفی هایی داشته باشد که می تواند مشکل ساز باشد مگر اینکه مرتباً تمیز شود.

تهویه مطبوع خود را بررسی کنید

مشخص شده است که ویروس ها می توانند از طریق سیستم های تهویه مطبوع پخش شوند ، و فیلترهای نصب شده در چنین سیستم هایی لزوماً قادر به گرفتن چیزهایی نیستند که به اندازه ویروس ها باشند. یک کیت تمیز خریداری کنید که به راحتی اسپری کنید و از هواکشهای داخلی خودرو استفاده کنید. تهویه مطبوع خود را بررسی کنید و فیلترهای هوای خود را تمیز کنید تا از رشد باکتریها ، قالبها و قارچ ها بکاهد ، این نیز به کاهش بو کمک می کند.

کلیدهای اتومبیل خود را مرتبا تمیز کنید

دستان شما به طور مرتب کلیدهای ماشین شما را لمس می کنند ، بنابراین مهم است که قبل و بعد از استفاده آنها را از بین ببرید. هیچ کس دیگر نباید کلیدهای شما را کنترل کند.

عطسه یا سرفه نکنید به دستان خود

توصیه می شود که برای جلوگیری از شیوع Covid ‐ 19 که می تواند سایر مسافران در اتومبیل را با ویروس آلوده کند ، دچار عطسه یا سرفه کنید.

هر وقت ممکن دست خود را بشویید

این را نمی توان به اندازه کافی گفت ، لطفا دستان خود را مرتبا بشویید! حتی پس از تمیز کردن وسیله نقلیه خود ، باید دستان خود را کاملاً بشویید تا اطمینان حاصل شود که دیگر هیچ میکروب در ماشین قرار نگرفته است.

موارد ضروری برای حمل اتومبیل خود

  • ضدعفونی کننده دست
  • دستمال مرطوب ضد باکتری
  • بافت
  • دستکش یکبار مصرف

این نکات مفید برای تمیز کردن ماشین شما به شما کمک می کند تا وسیله نقلیه خود را از Coronavirus در این بحران دور نگه دارید . هیچ نوع تمیز کردن 100٪ نمی تواند شما را از انقباض کروավիրویوس جلوگیری کند ، اما با این نکات بهداشتی به شما کمک می کند تا خطر ابتلا به عفونت را به خود و افرادی که با شما مسافرت می کنند به حداقل برساند. یکی دیگر از مزایای اضافه شده به این ، وسیله نقلیه تمیز و درخشان است!

نکاتی که باید در خودرو تمرکز کنیم برای ضد عفونی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست